tirsdag 7. mai 2013

Bounty-kake

Dette er en veldig god kake som jeg fant oppskriften på i et ukeblad. Jeg hadde bursdag for ikke så veldig lenge siden, så da lagde jeg denne kaken til mine gode kollegaer. Jeg fikk skryt av alle, for den er virkelig kjempegod. Anbefales til alle sammen.


Oppskrift:

 

BUNN:

3 egg
4 1/2 dl sukker
1 1/2 ts vaniljesukker
3 ts bakepulver
4 ss kakao
225 g smør
2 dl kokende vann
5 dl hvetemel


KOKOSKREM:

225 g smør
4 dl melis
2 egg
200 g kokos


PYNT:

200 g lys melkesjokolade
1/2 ss nøytral olje


1. Visp egg og sukker til en tykk eggedosis. Sikt inn hvetemel, bakepulver og vaniljesukker. Tilsett kakaoen. 
Smelt smøret, og ha i vannet slik at alt koker opp samtidig. Avkjøl litt før det has i røren
Helles over i liten langpanne, stekes på 175 grader i ca 25 minutter, avkjøl kaken i førmen, og sett den deretter i fryseren i 30 minutter.

2. Smelt smøret til kokoskremen i en kjele, rør inn melis, kokos og egg. Smør kokoskremen på den godt avkjølte kakebunnen. Sett kaken kaldt mens toppglasuren forberedes.

3. Smelt sjokoladen i vannbad, og rør inn oljen, og smør den over kokoskremen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar